donderdag 22 november 2012

Voorleesweek

De voorleesweek liep op z'n einde.  Het hoogtepunt was het bezoek van/aan de driejarige kleuters van juf Conny en juf Liesbeth.  Zij werkten in de klas een hele week rond Nijntje.  We leende enkele boekjes uit de kleuterbieb.  Thuis lazen we het verhaal de eerste keer.  Daarna oefenden we nog enkele keren in ons groepje.  We lieten aan de rest van de klas horen hoe we het deden.  Zo leerden we heel wat bij:  duidelijk spreken, de prenten goed laten zien, het ritme van de tekst aanhouden, ...
Dit vonden we er zelf van:
Wassim:
Ik vond het leuk, omdat ze bij alles antwoorrdden.  Wat ik niet leuk vond was dat ze niet stilzaten.
 
Tiddo:
het leuke: dat ze zo schattig zijn 
het niet-zo-leuke: dat ze niet echt opletten
het grappige: dat ze allemaal een beetje verlegen zijn
het niet-zo-grappige: dat ze zo serieus zijn
 
 Marlies: Ik vond het leuk en ik denk de kleuters ook.
Alla: Ik vond het leuk om voor te lezen. Er waren kindjes die verlegen waren.
Yasmina:
We stelden vragen. Ze waren verlegen. Ze luisterden wel goed. Toen ik aan het lezen was kwamen ze naar mijn blad kijken.
 
Liske:
Ik vond het persoonlijk welleuk. Sommige kinderen waren wat verlegen en dus was het moeilijk om hun aandacht te houden. Wij lazen:""Nijntje in de speeltuin."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten