zaterdag 12 november 2011

Op 11 november vieren we Sinte Mette

11 november is een verlofdag. We herdenken dan het einde van de Eerste Wereldoorlog.
In Mechelen is er op die dag ook speciale traditie.  We vieren Sinte Mette. We herdenken Martinus van Tours die zijn halve mantel schonk aan de arme bedelaar.
 De kleuters gaan rond in de school.  Ze dragen een zelfgemaakte mijter op hun hoofd.  Ze zingen een SintMaarten-liedje en krijgen dan een lekker snoepje als beloning.
 De kindjes van juf Liesbeth zijn op bezoek!

 Younes was kind van de week en mocht de snoepjes uitdelen aan de kleuters.
 We hoorden vaak "alsjeblieft" en "dank je".
Dat deed ons erg plezier!
 De klas van juf Agnes zong Sinte Mette van de Ruggenuchte.
Daarna luisterden ze naar het Staplied van Sint Maarten dat wij voor hen zongen.
 Dag mevrouw en dag meneer!
Hee hallo, hier ben ik weer!
 Met mijn mooie mijter aan,
kom ik voor je deurtje staan.
'k Zing een liedje, mooi is dat.
Als ik braaf ben, krijg ik wat!
Sint Maarten, Sint Maarten 
De koeien hebben staarten.
De meisjes hebben rokjes aan.
Daar komt Sint Maarten aan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten