We zijn verwend met de ligging van onze school. We hoeven niet ver te stappen of we bevinden ons in het hartje van het mooie Mechelen.
Omdat onze klasgroep zo groot is gingen we telkens met twee teams op
stap met de juf. De andere teams werkten in de klas met juf Greet.
We gingen onder andere op zoek naar sporen uit het verleden in onze stad. We letten op de data die op gebouwen staan. We zochten naar de blauw-witte plaatjes die beschermde monumenten aangeven. We merkten op dat er heel wat bijzonder mooie gebouwen in onze stad zijn die we nooit eerder opmerkten.
We wandelden niet zomaar wat rond. We gebruikten kaart en kompas om onze weg te vinden en te kunnen aanduiden waar we een bepaald gebouw vonden. We trokken heel wat foto's met de iPad. Die foto's zullen we later in de klas gebruiken om verslag uit te brengen.
We gingen op zoek naar openbare gebouwen zoals een school, de post, het gemeentehuis, de bibliotheek, ...
We keken uit naar nutsvoorzieningen zoals een bushalte, een station, een transformatorhuisje, ...
Achteraf mocht iedereen met één zinnetje schrijven wat ze hebben onthouden van de wandeling. Ik was blij te lezen dat we iets hadden bijgeleerd en dat het leuk was om met kaart en kompas te werken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten